niedziela, sierpnia 07, 2005

BBC -> MP3

Przez kilka miesięcy dzielnie znosiłem poranne audycje lokalnych stacji radiowych. Znosiłem kretyńskie historie i naprawde durne dyskusje. Do tego jeszcze telefony od słuchaczy: z jakichś nieznanych mi powodów do radia dzwonią głównie kryminaliści, albo osoby z takowymi związane (czy całe społeczeństwo w US ma coś na sumieniu?).

W końcu szlag mnie trafił. Rafał, mój nauczyciel z IH w Krakowie podesłał mi linka do audycji radia BBC (wielkie dzięki!). Do łask wróciła moja stara, własnoręcznie zrobiona przenośna łottwarzarka "potępionego" formatu empeczy powszechnie znana w Internecie jako YAMPP7 (taki przedpotopowy, ale w pełni użyteczny iPod, swoją drogą trzeba by było zrobić upgrade do kolorowego LCD :-). Do tego doszło trochę free softu do sciągania real audio i koń-wersji do empeczy (jakiś Streambox, czy cóś).

I wreszcie jak stoję w korq, mogę posłuchać czegoś co ma sens. Ostatnio dziadek Connery gadał o szkockim tenisie :-).

Polecam. BBC nadaje muzykę (nie słucham, wolę naszą Radiostację), wiadomości (sport), trochę nauki (ostatnio było o podcastingu), trochę powieści radiowych (min. Prunella Scales - Sybil z Fawlty Towers :-). Generalnie bardzo dobra pomoc naukowa do Angola. A przede wszystkim piękny akcent, a nie kluchy w gębie i zatkany nos.

PS. Inspiracją było również nieodparte wrażenie, iż mój angielski zaczyna się cofać w rozwoju, a to jest najtańszy sposób na ćwiczenie słuchania języka w samochodzie :-).
---

For several months I have put up with morning broadcasts of local radio stations. I have put up with stupid stories and really dumb discussions. I have also put up with calls from listeners. Due to unknown reasons most of them were criminals, or were related to criminals (does the whole US society did something illegal in their lives?).

At some point I was fed up. My old teacher from IH in Cracow had sent me a link to the BBC online broadcast (thanks a lot!!!). I have found in a drawer my old, hand-made portable player of the "condemned" mp3 format, commonly known in the Internet as YAMPP7 (this is an ice age, but fully useful version of iPod, BTW I should consider an upgrade to color LCD :-). And adding some free software (Streambox) I was able to record real audio streaming and convert it to mp3.

And now, being stuck in traffic, I can listen to something that makes sense. Last time I was listening to grandpa Connery talking about Scottish tennis :-).

Anyway, I highly recommend listening to it. BBC broadcasts music (none of my type, I prefer Polish Radiostacja), news (sport), some scientific shows (there was sth about podcasting recently), a bit of comedy and drama (eg. Prunella Scales - Sybil from Fawlty Towers :-). In general, it is a very good training material for those who study English. Not to mention beautiful British accent, instead of mumbling and grumbling, and stuffed nose.

PS. Well, I was also inspired by the feeling that my English is getting worse and it was the cheapest way to practice listening of English in the car :-).
A Blogger Pchelka na to:

Oooo...Fajnie brzmi... A ile taki iPod cy cus kosztuje? I skad go masz? W sensie w zwyklym sklepie RTV dostane?

8/09/2005 6:32 AM  
A Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to:

hmmm... iPod za oceanem robi obecnie taką samą furorę jak japonki, i to bez względu na to, że za mniejsze pieniądze można dostać odtwarzacze mp3 innych firm i że w sumie żadna rewela. wokół iPoda zrobił się cały przemysł i styl bycia (autochtony mają nasrane do łba po względem wyróżniania się z tłumu).

generalnie szkoda kasy na iPod'a, w sklepach internetowych można qpić przyzwoite odtwarzacze mp3 i innych formatów (wma, asf) za rozsądne pieniądze, często z radiem i cyfrowym dyktafonem. w większych sklepach rtv też powinni mieć, ale pewnie zapłacisz dziebko więcej. ja bym szukał na allegro.pl

miałem wcześniej odtwarzacz cd+mp3 - nie polecam, za duże bydle, za dużo prądu żarło i nie był odporny na uderzenia (znaczy nie nadawał się na pranie betami o ziemię na "desce":-).

a, i pojemność tak 256MB minimum.

8/09/2005 9:53 AM  
A Blogger Pchelka na to:

Dzięki wielkie :) Trzeba siębędzie zainteresować tym poważnie. A ja mam jeszcze pytanie natury CSSowej - jak zrobić, żeby komentarzeotwierały się tak jak u Ciebie?? Bo mi się to strasznie podoba:D
A w ogóle to skąd się CSSa uczyłeś?Ja znalazłam parę stronsobie już, ale może masz jakiegoś dobrego linka:)

8/11/2005 8:19 AM  
A Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to:

CSSa? nigdy się nie nauczyłem. moja wiedza zatrzymała się na html w wersji 3.2, albo 4. css jest w miare prosty do zaqmania, a wyskakujące komentarze były w helpie do bloggera.

8/12/2005 12:01 AM  
A Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to:

aha, jeszcze o dobrej stronie: ja zawsze zaczynałem od http://www.w3.org/, bo to oni te standardy ustanawiają.

8/12/2005 12:04 AM  
A Anonymous bigapple1 na to:

najwyzszy czas, zebys zaczal sluchac naprawde fajnego amwerykanskiego radia: http://www.npr.org/ :)

na pewno maja jakas lokalna stacje w twoim miescie - a jak nie, polecam nowojorska: www.wnyc.org.

8/13/2005 8:07 PM  
A Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to:

bigapple1, próbowałem wnyc, ale jakoś nie mogę się przekonać do tych lokalnych rozgłośni. może po prostu nie trafiłem na ciekawą audycję...

8/16/2005 9:29 AM  

Prześlij komentarz

<< Powrót / Close